DBU og Danske Spil indgår historisk partnerskab

Efter mange års flirten har DBU og Danske Spil fundet hinanden i et historisk partnerskab frem til og med EM i 2020. Samarbejdet betyder, at Danske Spil bliver en af DBU’s officielle partnere for Herre A-landsholdet og U21-landsholdet på lige fod med Hummel, Sportmaster og Carlsberg.



Hos DBU har et partnerskab med Danske Spil været et ønske i flere år, fortæller Katja Moesgaard,  kommerciel direktør i DBU. 

”Med Danske Spil får vi en partner, der om nogen har et fælles mål om at komme tættere på vores fans med loyalitetstiltag og endnu bedre stemning,” siger hun.
 
Hos Danske Spil giver partnerskabet også rigtig god mening.

”Vi ser DBU som et rigtigt godt match for os, og vi har længe haft et ønske om at komme tættere på det danske fodboldlandshold. Vores mission er at være ”danskernes foretrukne spilleselskab”, og den mission passer perfekt sammen med et partnerskab med DBU”, siger Niels Erik Folmann, adm. direktør i Danske Licens Spil.

Fokus på underholdning og fælleskab

Ud over de traditionelle elementer, som altid indgår i et partnerskab af denne størrelse, vil samarbejdet have konstant fokus på at skabe indhold til fans og kunder på nogle helt nye måder. Og det følger de strategiske mål hos både Danske Spil og DBU.

”Fodbold er den mest populære sport i Danmark, og fodboldlandsholdet har en unik mulighed for at samle nationen om nationalsang, Dannebrog og fejring af vores danske fællesskab. Det er også udgangspunktet i vores kampagne #vierdanskerne, og i det hele taget ser vi den moderne danskhed som en væsentlig ingrediens i vores partnerskaber med bl.a. hummel, Carlsberg, Select, Sportmaster og nu Danske Spil. Vi glæder os til det nye samarbejde om at skabe endnu større opbakning til de danske fodboldlandshold og til fodbold i det hele taget”, siger Katja Moesgaard.

Hos Danske Spil ser marketingchef Søren Nielsen frem til at udnytte de mange muligheder for Oddset-brandet, der ligger i et samarbejde med landsholdet. 

”I Danske Spil har vi altid haft fokus på at skabe en underholdende ramme omkring vores produkter. Med indgåelse af partnerskab med DBU og det danske fodboldlandshold kan vi nu tage helt nye skridt i retning af at skabe underholdende indhold – både for fans af de danske landshold og for Oddset-spillerne. På det parameter ser vi DBU som en helt oplagt partner for os, fordi der er så stor synergi mellem spil og fodbold,” fortæller Søren Nielsen.

Aftalen løber fra 1. januar 2017 til og med EM-slutrunden i fodbold 2020, hvor Danmark er vært for fire kampe.
 
 
Kontaktpersoner 
Niels Erik Folmann, adm. direktør i Danske Licens Spil: 4020 5051
Søren Nielsen, marketingschef i Danske Licens Spil: 2421 3730 
Katja Moesgaard, kommerciel direktør i DBU: 2672 1602

Skriv en kommentar

Skriv kommentar (Kræver login)

1

  • Det er vigtigt at have gode partner når man har et landshold. Godt at se at dbu har fundet nye partnere
    http://www.eyeads.dk/seo/
    03. maj 2018, 13:01    
    Frederik Søndergaard