Fodboldcamps

DBU Fodboldcamps
- Seriøs træning og socialt samvær
- 4 dage i en træningslejr med fodbold og venskaber

Skal din klub være en del af succesen i 2013?

 
 
Værtsklub for DBU Fodboldcamps?

Vil I være værtsklub og dermed tilbyde unge (født 1997 - 2000), at komme på en af DBU Fodboldcamps? 

I kan som klub søge om at afvikle i skolernes sommerferie ugerne 27-32. 

Fodboldcamps afvikles med max. 60 deltagere i grupper af 12 deltagere, der bor sammen i 4 dage.

Campleder, trænerleder og trænere møder mandag kl. 9.30 for kort at gennemgå programmet og bor ligesom deltagerne også på afviklingsstedet under hele forløbet.

Trænerleder og trænere forestår undervisning og træningspas, og har til opgave at yde en god og kvalificeret træning til alle deltagere, uanset niveau.

Deltagerne modtager i år et originalt DBU fodboldskolecampssæt (T-shirt og shorts), en drikkedunk og en special designet Select fodbold.

Tag højde for eventuelle andre arrangementer i sommerferien for unge i lokalområdet, så I som klub ikke søger i den samme uge.
 
FAKTA
  • Målgruppe: Piger og drenge årgang 1997-2000
  • Afvikles: Internatkursus over 4 dage (man-tors)
    Uge 27-32
  • Deltagerpris: kr. 1.100,- + gebyr til Billetnet på kr. 30,- 

Betingelserne for at blive værtsklub
 
Krav til faciliteter
  • To 11-mandsbaner inkl. mål og net. (To 7-mandsbaner tæller som én 11-mandsbane).
  • Omklædningsfaciliteter til antallet af deltagere. Såvel piger som drenge.
  • 2 overnatningslokaler til såvel pige- som drengedeltagerne.  
  • Overnatningslokale med feltsenge og/eller madrasser til trænerne og den lokale leder.
  • Et klublokale til frokostpausen med rigtig service til deltagerantallet.
  • Et klublokale med TV og DVD til deltagerne til 3. halvleg.
  • Et mødelokale til trænerstaben (7 personer).

Diverse udstyr 

  • Kegler, toppe og overtræksveste i forhold til deltagerantallet.
  • De nævnte faciliteter skal ligge samlet på et sted, så deltagerne ikke skal transporteres rundt. 
  • Bespisningslokalet kan ligge op til 500 meter fra øvrige faciliteter.
Klubbens arbejdsopgaver

Ansvarlig kontaktperson stilles til rådighed, som skal varetage kontakten med DBU op til og under afviklingen.

Sikring af overnatningsmulighed for og madlavning til deltagerne. Der udarbejdes en kostplan, som naturligvis indeholder den rigtige kost til en sund fodboldspiller. Det er naturligvis et krav, at alle på stedet følger kostplanen.

En kvalificeret campleder stilles til rådighed, som er på afviklingsstedet under hele forløbet (gerne samme som kontaktpersonen).

En ihærdig PR-mæssig arbejdsindsats for at netop jeres Fodboldcamps kan gennemføres, hvilket kræver 48 deltagere. Herunder opsætning af medfølgende plakater samt indrykning af udsendt pressemateriale i klubblad, hvis muligt.
 

Forpligtigelse til at skaffe 75% af trænerne med relevant uddannelse ex. Aldersrelateret Træning, Teenage Træning eller anden kvalificerende træneruddannelse. 
Trænerlønnen for DBU Fodboldcamps er kr. 2.000,- samt en Adidas tøjpakke.

Klubben skal finde en administrativ kvalificeret campleder, som er til stede på afviklingsstedet under hele aktiviteten. Camplederens omkostningsgodtgørelse er kr. 2.500,- samt en Adidas tøjpakke.  

Camplederens primære opgaver

  • Kontakt med DBU
  • Modtagelse af materialer ugen op til afvikling
  • Bistå trænerleder med rekruttering af trænere til afviklingen
  • Veste og kegler/toppe i forhold til deltagerantallet

Klubben skal finde en fagligt kvalificeret trænerleder som er til stede på afviklingsstedet under hele fodboldskoleugen. Trænerlederen skal kunne løse de fodboldfaglige opgaver som forekommer på skolen og bør have gennemgået relevant træneruddannelse, ex. Aldersrelateret Træning, Teenage Træning eller anden kvalificerende træneruddannelse. Trænerlederens omkostningsgodtgørelse er på kr. 2.500,- samt en Adidas tøjpakke.  

Trænerlederens primære opgaver

  • Sikre at samtlige trænere på Fodboldskolen tilbydes feedback og supervision under afviklingen.
    Ligeledes skal trænerlederen forestå evaluering af hver enkelt træner efter afviklingen.
  • Trænerrekrutering af trænere til afviklingen
  • Faglig sparringspartner for trænerstaben under afviklingen
  • Garant for fagligheden på afviklingen, dvs. at tankerne bag manualen følges

 

DBU's modydelse

Arrangørklubben modtager i 2013 økonomisk kompensation for værtsskabet af DBU Fodboldcamps. Derudover forestår DBU billetsalget via Billetnet, forskellige markedsføringstiltag samt et gennemarbejdet koncept og manual til klubben.
  • en deltagerkompensation på kr. 100,- pr. deltager

3½ dags forberedt undervisning, udført af lønnede trænere.  

Nødvendigt førstehjælpsudstyr.

Nødvendige arbejdspapirer til camplederen via adgang til SWUB samt træningsmanualen.

Markedsføringsmateriale i form af plakater til ophængning og foldere til uddeling.

Kost beløb kr. 600,- pr. deltager på campen, som overføres til klubben. (eks. 48 deltagere = 48 x kr. 600,- til kost) - Beløbet dækker kost for alle deltagende ledere og trænere.

DBU udarbejder en samarbejdsaftale med de udvalgte værtsklubber, der indeholder alle betingelser og modydelser.

Reservering af billetter
 
Billetsalget foregår via BILLETnet.

Alle værtsklubber har mulighed for at forhåndsreservere en del af billetterne til egne klubmedlemmer. Der fremsendes særskilt information vedr. forhåndsreserveringer når ansøgningen er godkendt. Denne info tilgår den Skoleleder der bliver udpeget af afviklingsklubben.

Udfyld og indsend ansøgningsskemaet til Fodboldcamps her

Skriv en kommentar

Skriv kommentar (Kræver login)

0

Ingen kommentarer endnu - skriv den første