Udviklingsplan



DBU relancerer efter sommerferien 2014 et nyt Klub-CMS, som via DBU's mange IT-tilbud giver danske fodboldklubber mulighed for at have et næsten vedligeholdelsesfrit, dynamisk website, som er tilpasset mobiltelefon, tablets og naturligvis computere.

Siden 2007 har DBU tilbudt danske klubber et skræddersyet CMS til at lave klubbens hjemmeside. Selvom mere end 300 klubber bruger systemet, gør mulighederne for ny dataintegration, og design det hensigtsmæssigt at relancere et nyt CMS med brugervenlighed i højsædet.

Samtidig har spillerregistreringen gjort det såkaldte IT boost til breddefodbolden mulig, og disse nye værktøjer vil medføre rigtig mange interessante data, som kan integreres helt automatisk i det kommende Klub-CMS. 
 

DBU vælger dansk CMS

Som platform for det nye Klub-CMS har DBU valgt det dansk udviklede Umbraco CMS, som netop har lanceret deres nye version 7. Denne version sætter helt nye standarder for brugervenlighed i administrationsdelen for klubbens redaktører (den såkaldte backend), og det ligger godt i tråd med visionen bag, forklarer DBU's IT chef Heidi Lüthje.

"Vi har været meget grundige i udvælgelsen af et standard CMS, fordi vi allerede nu kender til klubredaktørernes meget differentierede behov. Vi er helt overbevist om at Umbraco – anført af direktør Niels Hartvig som en fantastisk medspiller - vil give redaktørerne fornyet glæde ved at arbejde med klubbens hjemmeside," fortæller Lüthje, der samtidig glæder sig over de nye designmuligheder, der gør websitet brugervenligt uanset platform:

"Klub-CMS vil naturligvis tilbydes i et responsivt design, der sørger for at klubbens medlemmer får en helstøbt oplevelse, uanset om de tilgår siden på mobil, tablet eller PC."


Data skal ud og arbejde

Det helt store trækplaster i det kommende Klub-CMS, bliver dog dataintegrationen fra DBU's øvrige systemer.

"Efter spillerregistreringen og med de nye værktøjer, som følger i kølvandet på denne, kan vi nu helt dynamisk fodre klubbens hjemmeside med relevante data, som gør hjemmesiden levende og interessant, uden at redaktørerne skal røre en finger. Det kan – ud over kampprogrammer, stillinger og resultater - være ting som holdopstillinger, livescore, spillerprofiler og holdaktiviteter. Der er masser af spændende integrationsmuligheder, men hvilke ting som prioriteres, vil afhænge af de kommende workshops, fordi klubberne naturligvis skal være med til at præge form og indhold", fortæller Heidi Lüthje med henvisning til blandt andet to kommende workshops den 14. og 20. januar i henholdsvis Brøndby og Tilst, hvor interesserede klubber kan dukke op og være med til at præge indholdet og funktionaliteten i det kommende system.

Den nye Klub-CMS løsning er planlagt til lancering op til sæsonstart efter sommerferien; august 2014.


Vil du vide mere omkring det nye Klub-CMS?

Vil du orienteres om udviklingen? – tilmeld dig vores mailingliste på Klub-CMS eller like vores side på Facebook.

 

 

  • DBU introducerede det første klub-CMS i 2007.
  • Mere end 300 klubber anvender p.t. det nuværende klub-CMS, der endeligt lukker i december 2015.
  • Prisen for det nye klub-CMS bliver cirka 3500 kroner (årlig licens). Ud over selve værktøjet, dækker prisen også hosting, support og opgraderinger. 
  • Det nye klub-CMS forventes at gå i luften i september 2014.

Skriv en kommentar

Skriv kommentar (Kræver login)

0

Ingen kommentarer endnu - skriv den første