Nyheder i KlubOffice

KlubOffice udvikles løbende. 

Herunder kan du se en oversigt over de seneste større nyheder (du kan læse mere om de enkelte punkter i KlubOffice-manualen):

Håndtering af baner og omklædningsrum (7. oktober 2008):

Mange klubber har efterspurgt en mulighed for at planlægge kampe på banerne på klubbens anlæg. Det er nu muligt - og man kan både søge kampe frem efter dato for sin klub direkte fra DBU og lokalunionernes database og oprette kampe og andre begivenheder manuelt. Man kan endvidere koble omklædningsrum på de enkelte kampe samt udskrive oversigter, der kan hænges op på anlægget.

Mulighed for dokumenthåndtering (7. oktober 2008):

Med denne nye funktion kan man dele dokumenter i klubben: dokumenter kan uploades til KlubOffice, og man kan styre, hvilke brugergrupper, der må se hvad. Giver fx bestyrelsen mulighed for at dele dokumenter, uden andre brugere fra klubben kan se dem.

Optimering af kalender-funktionen (13. december 2007):

Menupunktet Kalendere hed tidligere ”Klubbens årsplan”, men er nu blevet revideret efter mange inputs fra klubber. I stedet for én plan til registrering af klubbens aktiviteter er der nu to, nemlig en ”Aktivitetskalender” og en ”Opgavestyring”.
 
Aktivitetskalenderen er klubbens fælles kalender, som viser tidspunktet for begivenheder i klubben, såsom turneringskampe, bestyrelsesmøder, spillermøder, loppemarkeder, stævner, afslutningsfester m.m. Aktivitetskalenderen kan klubben vælge at vise på sin hjemmeside, såfremt klubben benytter systemet Klub-cms til sin hjemmeside.
 
Opgavestyringen er et internt arbejdsredskab, primært til bestyrelsen, hvor man kan registrere og beskrive de opgaver, der skal varetages i løbet af året: hvornår og hvordan, de skal udføres, og ikke mindst hvem der har ansvaret for opgaverne.

For de klubber, der aktivt har brugt Klubbens årsplan, er deres data konverteret således:

  • Aktiviteter uden Ansvarlig, Ansvar, Kompetence, budget samt Note til budget er nu placeret i Aktivitetskalenderen
  • Resten er konverteret til Opgavestyringen

En særlig tak til Lunderskov Boldklub, som især har hjulpet med udvikling og test. 

Stævnegenerator (4. sept. 2007):
Klubben kan selv danne egne stævner med op til 36 hold. Du vælger antal hold, antal puljer og evt. placeringskampe - herefter laver KlubOffice kampene og programmet. 

Der sker under punktet Turneringsadministration, Stævnegenerator.


Kursustilmelding (4. sept. 2007):
Klubben kan tilmelde klubpersoner til kurser - både alle DBUs og lokalunionernes åbne kurser og interne klubkurser. 

Det sker under punktet Kurser.

Søgning efter trænere, deltagere til egne stævner og træningskamp-modstandere (4. sept. 2007):
Klubben kan oprette annoncer, hvor man søger efter en ny træner til klubben, deltagere til stævner, man afholder og efter modstandere til en træningskamp. 

Du opretter annoncen i KlubOffice med alle relevante oplysninger - og derefter vises den automatisk på dbu.dk og lokalunionernes internetsider under punktet Klubforum.  

De tre punkter ligger under Indberet nye oplysninger.



Skriv en kommentar

Skriv kommentar (Kræver login)

0

Ingen kommentarer endnu - skriv den første