Vigtig billetinformation om EM

UEFA har tirsdag den 17. marts truffet beslutningen om at udskyde sommerens EM til sommeren 2021.

Mange danske fans har allerede sikret sig billet til slutrunden, og derfor vil der selvfølgelig være en masse spørgsmål om billetsituationen. Vi vil forsøge at opdatere med seneste nyt herinde, men da det er en helt ny situation, så er vi langt fra bekendt med alle svarene endnu. Vi vil gerne understrege, at billetsalget håndteres af UEFA. Det vil derfor også være UEFA, der har ansvaret for eventuelle ændringer i billetsituationen. DBU kan kun videreformidle retningslinjer fra UEFA.

Hold dig orienteret ved UEFA på hjemmesiden www.euro2020.com/tickets 

Har du derfor spørgsmål, skal du kontakte UEFA via følgende side: https://support.tickets-euro2020.uefa.com/hc/da/requests/new


Vi har nedenfor samlet en Q&A som måske kan gøre dig lidt klogere. Vi vil løbende opdatere den med eventuel ny information.

Hvad gør jeg med mine billetter?+

Afvent løbende informationer fra UEFA. Lige nu arbejdes der på at alle billetkøbere får billet til EM i 2021.        

Hold dig opdateret hos UEFA på www.uefa.com/uefaeuro-2020/ticketing

UEFA har ansvaret for billetsalget til EM. Har du spørgsmål til dine billetter, skal du derfor kontakte UEFA.

Hvis man har billet til Euro2020, gælder den samme billet så til de udskudte kampe?+

Såfremt det er muligt, vil DBU fastholde den billetfordeling der blev foretaget i billetsalgets 2. fase, hvor kun fanklubmedlemmer kunne købe billet (periode 4. dec – 18. dec).

Hvad angår billetter købt i sommerens 1. fase eller via reselling platformen (ikke i fanklub regi), så ved vi endnu ikke hvordan UEFA vil håndtere disse billetter.

Dog ved vi at UEFA arbejder på en model hvor folk beholder deres billetter til EURO2021.

Tag kontakt direkte til UEFA, hvis du har opfølgende spørgsmål. Vi melder noget ud så snart vi kender detaljerne.

Du kan læse mere om de forskellige salgsfaser her 

Får fansene penge tilbage for deres billetter?+

UEFA har meldt ud, at alle billetkøbere, som ikke kan deltage i EURO2021, får mulighed for at få refunderet det fulde beløb for billetterne. 

Læs mere herom på https://www.uefa.com/uefaeuro-2020/ticketing/#/

Jeg kan/vil ikke deltage i et udskudt EM. Hvordan videresælger jeg min billet?+

Som udgangspunkt har man ikke kunne videresælge sin billet som man er tildelt via sit fanklubmedlemsskab. Men da præmissen har ændret sig, så prøver vi at ændre denne regel ved UEFA, så det bliver muligt at videresælge sin billet.

Hvordan forholder jeg mig til de øvrige omkostninger jeg har haft til transport og hotel?+

Vi kan desværre kun henvise vores fans til selv at undersøge mulighederne for afbestilling/refusion af evt. øvrige rejseomkostninger hos de rejseselskaber/hoteller/flyselskaber, I har bestilt sådanne ydelser hos, eller hos jeres respektive rejseforsikringsselskaber.

Forbrugerrådet har lavet en fin guide i forhold til dine rettigheder angående refusion af transport og hotel: https://taenk.dk/raadgivning-og-rettigheder/coronavirus-faa-styr-paa-dine-rettigheder

Får jeg automatisk besked fra UEFA om billetsituationen?+

UEFA vil løbende sende relevant information på mail til billetkøbere. 

Har du, mod vores anbefalinger,  købt billetter til EM af 3. mand (rejseselskaber, eventbureauer, private, osv.) så skal du kontakte disse direkte, da det vil være dem som vil blive kontaktet af UEFA.

Du kan læse pressemeddelelsen om udskydelse af EM HER