Kommerciel direktør forlader DBU

Efter seks år forlader Katja Moesgaard stillingen som kommerciel direktør i DBU og administrerende direktør i DBU A/S. Der ansættes en midlertidig afløser og der sættes gang i en analyse af det kommercielle arbejde.

Siden 2011 har Katja Moesgaard været administrerende direktør i DBU A/S og kommerciel direktør i DBU - og har dermed været ansvarlig for at udvikle DBU's kommercielle partnerskaber, billetstrategi og forretningsstrategi. Nu forlader Katja Moesgaard DBU for at tiltræde et job i Parken Sport & Entertainment.

I DBU er der stor tak for indsatsen til Katja Moesgaard fra både Claus Bretton-Meyer, administrerende direktør i DBU og fra Thomas Christensen, bestyrelsesformand for DBU A/S:

"Katja har ydet et kæmpe indsats for at skabe en kommerciel udvikling i DBU - på tværs af landshold, fodboldskoler og andre aktiviteter. Hun har været med til at skabe nye tiltag for fans og billetsalg samt arbejde med nye partnerskaber og brands for både Herre- og Kvindelandsholdet," udtaler Claus Bretton-Meyer.

Efter Katja Moesgaards opsigelse er det besluttet at ansætte en midlertidig afløser i stillingen. Det bliver den 43-årige Jesper Lind Andersson, der tidligere har været direktør i mediebureauerne Dentsu Aegis Network og Mindjumpers og tidligere har været kommerciel direktør i TV 2 SPORT A/S. Jesper Lind Andersson er ansat de næste seks måneder med henblik på at sikre et fortsat kommercielt fokus og analysere den fremtidige organisering af det kommercielle arbejde i DBU. Han kommer med stor erfaring i digital og kommerciel udvikling, blandt andet fra sit seneste job på kundesiden hos Telia.

Jesper Lind Andersson glæder sig til udfordringen:

"Dansk fodbold er inde i en rivende udvikling - både på både Herre- og Kvinde-landshold, klubplan og som den mest populære idrætsgren. Jeg håber, at jeg kan bidrage til en fortsat stærk kommerciel udvikling, så flere bidrager endnu mere til at udvikle dansk fodbold," siger han.

Katja Moesgaard fortsætter i DBU i en periode med overlevering af opgaver og viden.

Af: DBU Kommunikation - 06. november 2017, 08:44