Motionsforløb

Konceptet bygger på et 12 ugers motionsprogram, hvor sværhedsgraden løbende stiger. Vi anbefaler derfor, at programmets opbygning følges, men I må naturligvis gerne bytte rundt eller lade jer inspirere af andre uger.

Fitness- og fodboldtræningen er beskrevet og illustreret på to sæt praktiske øvelseskort i A5-størrelse og slidstærkt materiale, så de er lette at tage med på ud på træningsbanen. Hvert sæt indeholder 12 kort med øvelser: Dvs. 1 fitnesskort og 1 fodboldkort pr. uge/træning. Med til kortene følger også en minimanual, der kort fortæller om tankerne bag kvindekonceptet.

Eksempler på fitnesskortene (til venstre) og fodboldkortene (til højre), der er lavet på praktiske A5-kort i slidstærkt materiale.
____________________________________________________________________________________________________________


Øvelseskortene beskriver og illustrerer fitness- og fodboldtræningen på let forståelig vis, så de deltagende kvinder selv kan stå for træningen. Det er dog en fordel, hvis én eller to fungerer som igangsættere, der styrer øvelserne og tiden. Rollen som igangsætter kan evt. gå på skift!

Idéen er, at ugens fitnessøvelser bruges som opvarmning efterfulgt af fodboldøvelserne, der hver uge består af en teknisk øvelse samt ’leg med bolden’, som kan være både småspil og lege. Til sidst spilles der på to mål, så den sidste energi kan brændes af.

Fodbold Fitness for kvinder er effektiv motion, der kan dyrkes med veninder og kolleger. Det vil forbedre sundheden, men det vil også give kvinderne frisk luft, et større netværk og ikke mindst tid til sig selv!

Læs mere
Fodbold Fitness for kvinder
Noget for din klub?
Så sundt er Fodbold Fitness

Skriv en kommentar

Skriv kommentar (Kræver login)

0

Ingen kommentarer endnu - skriv den første