SPORTMASTER bliver ny DBU-partner

Et helt naturligt samarbejde! Så klart beskriver både DBU og SPORTMASTER det partnerskab, der nu genoptages og dermed fortsætter 24 års samarbejde. Denne gang implementeret i et nyt, udviklet partnerskab centreret omkring landsholdet, børne- og ungdomsfodbold og ikke mindst alle de danske fodboldsfans.

DBU har netop indgået et partnerskab med SPORTMASTER, som med aftalen bliver den tredje partner i en række af officielle partnere, som også inkludererAdidas og Carlsberg. Partnerskabet genoptager et 24 år langt samarbejde, som nu er udviklet i en ny form.

Fokus på bredden, landsholdet og fansene

Som en del af partnerskabet indgår DBU-aktiviteterne DBU’s Fodboldskoler og Ekstra Bladets Skolefodbold. Derudover spiller landskampene en central rolle,da fokus for både DBU og SPORTMASTER er at tilbyde de danske fans spændende og relevante produkter.

Partnerskabet med SPORTMASTER er en naturlig forlængelse af DBU´s fanstrategi, og det betyder, at samarbejdet sætter de danske fans i centrum i langthøjere grad. Det udmønter sig blandt andet ved en fælles relancering af DBU’s websatsning, der tilbyder et bredere merchandise sortiment udviklet med inputfra de danske fans.

Oplagt partnerskab

”Vi har haft en rigtig god og udviklende dialog, og det er meget interessant for os at blive en del af SPORTMASTERs ambitioner om at udviklefodboldkategorien yderligere - både i butikkerne og online. Vi tror på, at vi er et perfekt match for hinanden, og at SPORTMASTER vil løfte DBU’smålsætninger om at være endnu mere relevante over for vores målgrupper,” udtaler adm. direktør for DBU A/S Katja Moesgaard.

For SPORTMASTER har det også været naturligt at genoptage samarbejdet med DBU:

”Valget af DBU var oplagt. SPORTMASTER er en landsdækkende kæde med mere end 100 butikker, og DBU appellerer til hele Danmark. Vi ved, at vores kunder ervilde med fodbold, og derfor giver det rigtig god mening, at partnerskabet er koncentreret omkring både bredde- og landsholdsfodbold. DBU er inde i enspændende udvikling, og vi vil gerne være en del af den rejse,” udtaler Jens Høgsted, adm. direktør i Sport Danmark A/S.

Partnerskabet løber til og med 2016.

For mere info:

Jens Høgsted, adm. Direktør Sport Danmark A/S, telefon 22 70 64 74

Katja Moesgaard, adm. Direktør, DBU A/S, telefon 26 72 16 02

OM SPORTMASTER
I over 30 år har SPORTMASTER fokuseret på at opnå den markedsledende position, kæden har i dag. Med mere end 100 butikker er SPORTMASTER ikke blotDanmarks største sportskæde, men også den mest populære blandt danskerne. Ud over butikkerne tilbyder SPORTMASTER en hurtigt voksende internetbutiksamt kundeklub. Kæden beskæftiger mere end 1.000 medarbejdere.I 2012 blev SPORTMASTER opkøbt af Nordic Capital fond VII. Læs mere på Sportmaster.dk.

Log ind