Hobro IK vinder årets Mediepris

Den skæve tilgang til sporten og medierne blev i dag hyldet af Danske Sportsjournalister. Hobro IK løb med prisen foran Lars Søndergaard fra SønderjyskE og DBU Kommunikation.

Mediepris_Hobro

Formand for Danske Sportsjournalister, Andreas Kraul, overrakte prisen til Hobros Mads Justesen. Foto: Fodboldbilleder.dk


Nordjyske Hobro IK har gjort sig bemærkede i 2014. På grønsværen skiftede klubben 1. division ud med Superligaen med en fænomenal opstart på sæsonen.

I mediebilledet blev eventyret om Hobro IK hurtigt landskendt med DR dokumentaren ”Hobro – i en liga for sig” og det var især den ærlige, uprætentiøse fortælling, der i dag sikrede klubben årets Mediepris.

”Hobro IK har fortalt det vi kalder et reelt fodboldeventyr flere gange på en imponerende og modig måde og de har fra starten været åbne omkring deres fortælling – også da man ikke vidste, om eventyret endte godt,” fortalte formand for Danske Sportsjournalister, Andreas Kraul, i motivationstalen til dagens prisuddeling.

Anfører Mads Justesen modtog prisen på vegne af Hobro IK.

”Det har jo været en stor omvæltning for os med al den presse, men vi har været enige om at fortsætte med at være åbne. På den måde er vi forhåbentlig med til at skabe en ny verden, hvor vi sælger os på vores værdier i stedet for parametre,” sagde en smilende Mads Justesen efter prisoverrækkelsen.

Med den fornemme titel følger en check på 50.000 kr. til et velgørende formål i fodboldens verden. Det er endnu ikke besluttet hvad pengene skal bruges til, men Mads Justesen er sikker på, at pengene skal bruges lokalt i Hobro-området.

Lars Søndergaard, cheftræner for SønderjyskE, og DBU Kommunikation var ligeledes nomineret til prisen. Lars Søndergaard blev rost for særligt på Twitter at give et nuanceret billede af en træner, der til daglig kun opleves på TV, mens DBU´s nye og mere åbne tilgang til den eksterne kommunikation i de sociale medier høstede roser fra Danske Sportsjournalister.


Log ind