Carlsberg og fodboldlandsholdet hører uløseligt sammen. Siden 1978 har Carlsberg sponsoreret Herrelandsholdet, og det samarbejde kommer selvfølgelig også til at fortsætte i de kommende år, idet Carlsberg og DBU netop har forlænget partnerskabet.

Ligesom bryggeriet tidligere har været involveret i, er der også i den nye aftale sat økonomi af til projekter, der skal gøre fanoplevelsen endnu bedre. Det er meningen, at DBU og Carlsberg i tæt samarbejde med landsholdsfans skal være med til at udvælge og udvikle disse projekter.

Det glæder DBU’s kommercielle direktør, Ronnie Hansen, at Carlsberg også i de kommende år er med i kredsen af partnere omkring Herrelandsholdet.

”Carlsberg er en af de mest vedholdende fodboldsponsorer og har i flere år arbejdet målrettet med at gøre fanoplevelsen bedre. Bryggeriet har været med omkring landsholdet siden 1978, så de kender til fodboldverdenen, og hvordan det er at være fan. I DBU har vi et stort fokus på at skabe et større tilhørsforhold omkring landsholdet, så derfor er vi meget glade for, at Carlsberg også ser et stort lys i at arbejde med fanoplevelsen og dermed komme tæt på kernen af landsholdsfodbolden, nemlig fansenes sammenhold,” siger Ronnie Hansen.

Også hos Carlsberg er de meget tilfredse med at forlænge det nuværende gode samarbejde.

”Vi er meget stolte over det lange partnerskab, vi har med DBU og landsholdet. Det har gjort Carlsberg pilsneren til Danmarks fodboldøl nr. ét. Der er en stærk forbindelse mellem Carlsberg og fodboldlandsholdet, som vi nu udbygger yderligere for at gøre fanoplevelsen endnu bedre. Vi vil gerne skabe mere indhold og større engagement for fansene, og det kommer vi til at fokusere på de næste år især når holdet skal til EM til sommer,” siger sponsorchef Christopher Bak Billing.