Når danskerne samles og hepper på Herrelandsholdet til dette års VM-slutrunde, bliver det til lyden af deres egen fodboldsang. I år skal danskerne være med til at bestemme, hvordan sangen skal lyde. Carlsberg og DBU lancerer i dag en ny hjemmeside, www.carlsberg.dk/medholdet, hvor man kan give input til, hvad sangen skal handle om.

”Fansene kender spillerne, de er verdensmestre i fællesskabsfølelsen omkring landskampe, og de ved, hvad der skal til for at sætte den helt rigtige stemning til slutrunder. Vi så sidste sommer, hvordan store landskampsoplevelser kan være med til at samle folk som sjældent set før. Derfor er de danske fans også de helt rigtige til opgaven om at bidrage til sangen til Herrelandsholdet, når de igen forhåbentlig skal give os alle sammen fodboldoplevelser ud over det sædvanlige,” siger Martin Ramtung, fankoordinator i DBU.

Siden 1978 har Carlsberg sponsoreret Herrelandsholdet, men det er første gang, at bryggeriet er med til at lave sangen.

”Som stolt sponsor og fan glæder vi os til at skabe et endnu større engagement og samle danskerne med den nye sang, der skal gøre fanoplevelsen endnu bedre. For uden fans er der ikke meget fest i fodbold – det er dem, der skaber stemningen” siger Christina Aniko Földes, senior brand manager hos Carlsberg.

Udover den nye hjemmeside vil der henover de næste uger være reklame og annoncering i en række danske medier, hvor landstræner Kasper Hjulmand og andre danskere fortæller, hvad de forbinder Herrelandsholdet med og synes, at sangen skal handle om.

Danskernes helt egen sang til holdet
Det er en gruppe dygtige kunstnere, der med sikker hånd sørger for, at danskernes input bliver samlet i en slagkraftig slagsang, der samler danskerne om Herrelandsholdet. Burhan G, Ankerstjerne, Nicolai Seebach og Jarl-Friis Mikkelsen fører nemlig pennen.

”Vi er alle meget stolte over at være med til at skrive danskernes nye fodboldsang. En sang der skal passe til det vinderhold, der spiller for Danmark med Hjulmand i front. En sang der skal samle os alle sammen og som skabes ud fra en masse inputs fra hele Danmark – det er da ret stort,” siger Nicolai Seebach.

Jarl Friis-Mikkelsen har erfaring med at skrive fodboldsange og går med stor ydmyghed og glæde til værks.

”Jeg var med til at skrive Re-Sepp-Ten tilbage i 1986 og på samme måde som nu, skrev vi den med inputs fra danskerne. Det var jo før internettet, så hele Danmark sendte breve ind. Jeg glæder mig meget til at tage imod folkets tanker og ord og mærke følelserne til vores allesammens landshold. Over sommeren stykker vi det hele sammen og lægger lyd til ordene, så vi ender med en fodboldsang, der bliver danskernes helt egen sang til holdet,” siger Jarl Friis-Mikkelsen.

 

Kontakt:

Carlsberg Danmark (+45) 3327 3300