DBU og dansk fodbold nyder stor sportslig succes og folkelig opbakning med kvalifikationer til EM og VM, udsolgte landskampe og en række nye kommercielle partnerskaber. Den 44-årige Tobias Hoff skal som ny kommerciel direktør i DBU være med til at forløse og udvikle det kommercielle potentiale og øge indtægterne til både den sportslige udvikling og den øvrige del af dansk fodbold.

Tobias Hoff tiltræder i sit nye job den 1. august og kommer fra en stilling som kommerciel direktør på Dagbladet Information, hvor han netop har præsenteret fremgang i abonnementsbasen og god vækst i forretningen. Tidligere har han blandt andet været marketingchef i mediekoncernen Aller og haft flere chefstillinger i TV 2’s kommercielle afdeling, hvor han blandt andet har stået bag TV 2’s store fodboldevents på Ofelia Beach i København.  

DBU-direktør Jakob Jensen glæder sig til at få Tobias Hoff på holdet som kommerciel direktør og som del af DBU’s ledelse:

”Vi står et fantastisk sted med dansk fodbold med stor sportslig succes både for landshold og klubber, fremgang i medlemmer og en historisk investeringsplan på tværs af dansk fodbold. Hvis vi skal fortsætte den stærke udvikling, kræver det ekstra indtægter, både via partnerskaber, billetsalg, hospitality og nye indtægtskilder. Vi glæder os til at få Tobias Hoff i spidsen for det arbejde med hans brede erfaringer i rettigheder og hans stærke erfaringer i ledelse og samarbejde på tværs i store organisationer,” siger Jakob Jensen.  

Tobias Hoff glæder sig til arbejdet med danskernes mest foretrukne sportsgren, både som aktive spillere og som fans af både landshold og klubhold. Tobias Hoff har arbejdet professionelt med kommerciel forretningsudvikling, marketing og events i efterhånden 15 år og er privat selv stor fodboldfan og kender fodboldlivet som tidligere ungdomsspiller i Østerbro-klubben, B.93 og i dag som ungdomstræner for KB’s U8-hold. 

”Fodbold har en magisk kraft, fordi så mange mennesker godt vil se og ofte også spille det. Dansk fodbold står et stærkt sted med landshold, klubfodbold og også breddefodbold. Jeg glæder mig til at være med til at øge indtjeningen i partnerskaber, landskampe og digital udvikling, så der bliver endnu bedre mulighed for at investere i udviklingen af dansk fodbold,” siger Tobias Hoff.