Kvindelandsholdet jagter til sommer nye, store øjeblikke til VM i Australien og New Zealand.

Når holdet om to måneder rejser til Australien til Danmarks første deltagelse i et verdensmesterskab i kvindefodbold i 16 år, bliver det med fortsat opbakning fra Atea.

It-virksomheden har forlænget sin aftale som officiel partner for Kvindelandsholdet. Det skaber stor stolthed hos Atea:

”Atea har samarbejdet med DBU og Kvindelandsholdet de seneste fire år og har fulgt holdet på deres fantastiske rejse. Jeg er derfor glad for at kunne fortælle, at vi nu fortsætter opbakningen og forlænger vores partnerskab med yderligere to år. Med Ateas ambition om at være ’landsholdet i informationsteknologi’ er Kvindelandsholdet en stor del af vores virksomhedskultur, og samtidig repræsenterer holdet på fineste vis Ateas værdier om at være passionerede, nysgerrige, tage ansvar og agere som et hold,” siger Kathrine Forsberg, administrerende direktør i Atea.

I DBU glæder man sig over, at samarbejdet med Atea fortsætter:

”Vi har store ambitioner for dansk kvindefodbold og Kvindelandsholdet. Derfor er vi rigtig glade for at fortsætte samarbejdet med Atea, der lige siden indgåelsen af partnerskabet i 2019 har vist et enormt engagement i at styrke Kvindelandsholdet og dansk kvindefodbold. Atea bidrager til Kvindelandsholdet med fokus på data og performance, og derudover aktiverer de partnerskabet med en unik employer branding,” siger Tobias Hoff, kommerciel direktør i DBU.

Som en del af det stærke samarbejde afholder Atea og DBU sammen et hackathon i den kommende weekend, hvor Kvindelandsholdet og fodboldnørderi mødes med henblik på at finde nye metoder til at benytte fodbolddata under den kommende VM-slutrunde. Læs mere her.

Aftalen mellem DBU og Atea løber nu til og med EM 2025.