For vi samler danskerne på stadion og ved skærmene, når de danske landshold spiller. Og vi gør det på fodboldbaner over hele landet, når Emma og William øver nye skud og mødes med holdkammeraterne. Men vi samler også danskerne, når der skal købes ind til madpakker, aftensmad, fødselsdag og ferie. 

Sammen vil vi nu gøre hver dag endnu bedre for danskerne.

Som landets største dagligvarekoncern og landets største idrætsforbund har vi muligheder og styrker, der forpligter. Vi har derfor indgået et rekordstort partnerskab, hvor Salling Group og DBU har sat en række ambitiøse mål. Det drejer sig om områder som lige muligheder, bedre sundhed og mental trivsel samt rekruttering og uddannelse.

Vi har på samme vis en fælles interesse i at skabe ligeværd og lige muligheder. For de mennesker vi hverdag er i kontakt med. For de samfund vi hver dag er en del af. Alle fortjener chancen både på fodboldbanen og i Salling Groups butikker – uanset køn, religion og baggrund.

Vi drømmer om flere piger og kvinder på og uden for banen i dansk fodbold. Det gælder både spillere, trænere og dommere, men det er også i bestyrelser og udvalg. Og der skal også være flere kvinder i ledende stillinger i Salling Group. Men det kræver, at vi skaber en kultur, hvor alle kan se sig selv. Både i vores organisationer og i vores samfund.

Alt for mange børn og unge mistrives, og danskernes sundhed falder. Her vil vi gøre en forskel. Gennem fodbold skaber vi sammenhold, fællesskab og motion, der er vigtigt for at  at forebygge og forbedre næste generations sundhed. Et arbejde som Salling Group støtter op om. Både gennem det nye partnerskab med DBU. De varer vi har på hylderne. Og vores ejere i Salling Fondene, der hvert år donerer en del af vores overskud til gavn for danskerne.

Vi har en fælles ambition om at udvikle og rekruttere dygtige mennesker. For hver dag uddanner vi ledere, trænere og dommere, der tilegner sig unikke færdigheder, der kan bringes i spil i hele det danske erhvervsliv og ikke kun på banen eller bag kassen. Derfor har vi en ambition om at ændre vores uddannelser og indholdet deri, så det at være fodbolddommer, salgsassistent eller træner kan give en fordel videre frem i livet.

Vores mål er baseret på et fælles ønske om at gøre en reel forskel. Sammen har vi årelange erfaringer og resultater i vores markeder, og nu ønsker vi med massive indsatser at styrke de områder, der betyder mest for befolkningens hverdag.

Salling Group er etableret i 1906 af købmand Ferdinand Salling og overtaget i 1953 af Herman Salling, der de næste årtier etablerer Føtex og dermed grundlaget for koncernens udbredelse.

Med en historie, der startede i 1906, står Salling Group i dag som landets største dagligvarekoncern med kæderne Bilka, føtex og Netto, men vi er også Netto Polen, Netto Tyskland, Salling Stormagasiner, BR, Starbucks og Carl’s Jr. I alt har vi over 700 butikker i Danmark og flere end 40.000 kollegaer. Og så er vi 100% ejet af Salling Fondene. Det betyder at vores formål enten bliver investeret tilbage i vores virksomhed for at skabe bedre kundeoplevelser eller bliver uddelt til gode formål gennem vores ejere.

DBU er etableret i 1889 og er i dag landets suverænt største idrætsforbund. Der er fremgang i både sportslige resultater og i antallet af aktive spillere og frivillige. I dag er der flere end 372.000 spillere i landets 1.550 klubber og flere end 120.000 frivillige trænere, dommere og holdledere. De danske landshold har succes med kvalifikation til EM og VM for både Kvindelandsholdet, Herrelandsholdet og flere ungdomslandshold.

Under visionen ’En Del af Noget Større’ har DBU de sidste ti år haft ekstra fokus på at bidrage til bedre sundhed og integration i det danske samfund og også på at øge fællesskab og sammenhængskraft i Danmark. 

Så selvom man ikke forbinder fodbold og dagligvarer, ser vi et væld af fælles drømme og værdier.

Vi glæder os til at folde partnerskabet ud både i de mange butikker, til landskampe og på fodboldbaner over hele landet.

Sammen gør vi hver dag bedre.