Kristine Pedersen er Danmarks nye landstræner for U19-kvindelandsholdet, hvor hun afløser Niels Lawaetz, som har fået nyt job i FC Nordsjælland. 

DBU’s talentudviklingschef for piger, Lars Vind, er meget tilfreds med, at Kristine Pedersen nu skal stå i spidsen for U19-landsholdet og forme de kommende A-landsholdsspillere. 

“Kristine er en fagligt meget stærk træner med store kompetencer inden for det taktiske, relationelle og sociale. Hun kombinerer høj faglighed med et stort engagement og et indgående kendskab til spillerne, hvilket giver holdet et stærkt afsæt. Hun er allerede nu en toptræner på meget højt niveau, som får en stor trænerkarriere, og jeg ser frem til at følge både hendes, spillernes og holdets udvikling og præstationer,” siger Lars Vind, der samtidig sender en stor tak til Niels Lawaetz for en flot indsats i DBU. 

39-årige Kristine Pedersen har senest været træner for U17-landsholdet og tidligere selv spillet fodbold på eliteniveau, hvor hun nåede at repræsentere Danmark i over 30 ungdomslandskampe. 

Hun ser frem til de nye opgaver med U19-landsholdet, som skal spille EM-kvalifikationskampe til efteråret mod England, Schweiz og Bosnien-Herzegovina. 

"Jeg glæder mig rigtig meget til at begynde arbejdet med U19-landsholdet. Det er en ny opgave, som jeg ser frem til at tage fat på sammen med spillere og stab. Der er allerede lagt et godt fundament, og det glæder jeg mig til at arbejde videre med. Første samling bliver EM-kvalifikationen i Bosnien, og det bliver en vigtig start, hvor vi hurtigt får mulighed for at måle os med de bedste og sætte retning for arbejdet," siger en glad U19-landstræner. 

Afløser som træner for U16-landsholdet bliver Lasse Vinning, der hentes internt fra DBU Talent. Han kommer med stor erfaring fra talentudvikling i både danske og internationale akademimiljøer og har gennem sin karriere arbejdet med udviklingen af både drenge- og pigespillere og vil bidrage med stærke faglige kompetencer til U16-landsholdet.