Flere loyale landsholdsfans

Tilskuertallet til landsholdets kvalifikationskampe er steget med 44 %, siden DBU for halvandet år siden lancerede en ny billetstrategi.



Med udsigten til et fyldt Telia Parken den 4. september, når landsholdet møder Albanien, vil det gennemsnitlige tilskuertal til landsholdets kvalifikationskampe til EM 2016 nå op på 31.022. I VM-kvalifikationen 2014 lå det tal på 21.484. 

Tendensen er, at der er flere gengangere til landsholdets kvalifikationskampe. Antallet af fans med sæson- og halvsæsonkort er steget med 90 % i forhold til seneste kvalifikation, og antallet af gengangere er steget kamp for kamp i løbet af hele EM-kvalifikationen. 

DBU har netop arbejdet på, at loyalitet skal kunne betale sig for landsholdets fans ved blandt andet at oprette en fanklub med eksklusive fordele og rabatter. 

Fanklubben har nu 4.000 medlemmer, som optjener loyalitetspoint, når de køber billet til landskampene, hvilket øger deres chance for at få billet til slutrunden i Frankrig i 2016. DBU tilbyder nemlig først og fremmest det begrænsede antal billetter til slutrunden til de medlemmer i fanklubben, der har optjent flest point.

Billigere billetter

Stigningen på 44 % til landsholdets kvalifikationskampe skyldes også, at der er skruet ned for billetpriserne. Over 75 % af billetterne til landsholdets kvalifikationskampe er sat ned, og familier kan i visse billetkategorier spare 50 % i forhold til tidligere.

”Vi har haft et mål om at skabe en god oplevelse og ramme et prisniveau, som betyder, at fansene kommer igen og støtter landsholdet på stadion. Det betyder meget for spillerne, og det løfter hele stemningen, når Parken er udsolgt. Samtidig arbejder vi med partnerskaber, der understøtter arbejdet med at skabe en tættere relation med fansene,” siger Katja Moesgaard, kommerciel direktør i DBU. 

Landsholdets fans kan blandt andet varme op til landskampene i DBU’s Fanzone i Fælledparken, som igennem kvalifikationen har haft mellem 15-20.000 besøgende. 

DBU holder desuden løbende møder med et stemningspanel i arbejdet på at skabe den bedst mulige oplevelse til landskampene. 

Log ind