05. januar 2015, 13:06

Bag om træneren og mennesket Jonas Dal

TRÆNERLOUNGE: DBU's Trænerlounge sætter i årets første udgave fokus på blandt andet Jonas Dal, der åbent fortæller, om hvad der driver ham som træner og som menneske, og ikke mindst om skiftet fra barndomsklubben på Heden til Hobro. Og så går den tidligere Hobro-træner Jakob Michelsen går helt ned i detaljerne i pro-opgaven om defensiv organisering.

Læs mere

31. december 2014, 10:17

Landsholdet: Sådan fejrer vi nytår!

Uffe Bech fejrer nytåret med et brag, mens Nicklas Bendtner har en helt særlig nytårstradition med sin mor. Dét og meget mere kan du høre om i denne video!

Læs mere

24. december 2014, 13:42

24. december: Pierre Emiles top 5 playliste!

Så blev det endelig juleaften, og det betyder, at du nu får den sidste top 5 playliste i landsholdets musikjulekalender. Vi slutter af med Pierre Emile Højbjergs!

Læs mere

23. december 2014, 10:17

23. december: L. Andersens top 5 playliste!

Følg med i landsholdets musikjulekalender, hvor vi hver dag bringer en af landsholdsspillernes top 5 playlister. I dag får du Lucas Andersens!

Læs mere

22. december 2014, 10:59

22. december: Bendtners top 5 playliste!

Følg med i landsholdets musikjulekalender, hvor vi hver dag bringer en af landsholdsspillernes top 5 playlister. I dag får du Nicklas Bendtners!

Læs mere

21. december 2014, 15:39

21. december: Peter Bondes top 5 playliste!

Følg med i landsholdets musikjulekalender, hvor vi hver dag bringer en top 5 playliste. I dag får du assistenttræner Peter Bondes!

Læs mere

21. december 2014, 09:32

Yndlings julesange? Den er svær...

I vores 4. adventsvideo har vi spurgt spillerne om, hvilke julesange de allerbedst kan lide. Åbenbart er det ikke julemusik, de lytter så meget til. Der var i hvert fald flere, der havde svært ved at komme med deres bud på god julemusik...

Læs mere

20. december 2014, 14:00

DBU nedlægger landstrænerstilling

DBU har i dag opsagt samarbejdet med U17 kvindelandstræner Anders With Damgaard, hvis stilling nedlægges som et led i DBU’s spareplan og et behov for at gentænke arbejdet med talentudviklingen.

Læs mere

20. december 2014, 08:36

20. december: Ankersens top 5 playliste!

Følg med i landsholdets musikjulekalender, hvor vi hver dag bringer en af landsholdsspillernes top 5 playlister. I dag får du Peter Ankersens!

Læs mere

19. december 2014, 13:21

Fodbold giver ny identitet

En gang om ugen samles et fodboldhold i Boldklubben Fremad Valby. Spillerne kommer i meget høj grad for at holde sig i gang, men også for at få en anden historie at fortælle om dem selv.

Læs mere

19. december 2014, 09:55

19. december: Simon Poulsens top 5 playliste!

Følg med i landsholdets musikjulekalender, hvor vi hver dag bringer en af landsholdsspillernes top 5 playlister. I dag får du Simon Poulsens!

Læs mere

18. december 2014, 09:19

18. december: Bjellands top 5 playliste!

Følg med i landsholdets musikjulekalender, hvor vi hver dag bringer en af landsholdsspillernes top 5 playlister. I dag får du Andreas Bjellands!

Læs mere

17. december 2014, 15:46

Frida Nielsen ny FIFA-dommer

DBU fik i dag endnu en FIFA dommer, da 25-årige Frida Nielsen indtræder som ny FIFA-dommer fra foråret 2015 i UEFA´s kategori 3

Læs mere

17. december 2014, 14:44

Røde Romario er blevet U12-træner

Erik Bo Andersen var kendt som notorisk målscorer i blandt andet AaB og Glasgow Rangers. Nu er den tidligere kultspiller blevet U12-træner i Dronningborg Boldklub.

Læs mere

17. december 2014, 09:09

17. december: Würtz’ top 5 playliste!

Følg med i landsholdets musikjulekalender, hvor vi hver dag bringer en af landsholdsspillernes top 5 playlister. I dag får du Rasmus Würtz’!

Læs mere

16. december 2014, 12:41

DBU stiler efter 0-resultat i 2015

Efter to år med store million-underskud har DBU’s bestyrelse vedtaget et budget for Regnskabsåret 2015, hvor indtægter og udgifter balancerer.

Læs mere

16. december 2014, 11:38

Sisto-udtagelse går verden rundt

Gårdagens udtagelse af Pione Sisto til U21-landsholdet går verden rundt på grund af forældrenes optræden.

Læs mere

16. december 2014, 10:48

Fodbold skal hjælpe akademikere i job

Kan den lokale foreningsklub være en genvej til et akademikerjob? DBU København og syv idrætsforeninger i Gentofte Kommune samarbejder om at skabe job til ledige akademikere.

Læs mere

16. december 2014, 09:18

16. december: Kahlenbergs top 5 playliste!

Følg med i landsholdets musikjulekalender, hvor vi hver dag bringer en af landsholdsspillernes top 5 playlister. I dag får du Thomas Kahlenbergs!

Læs mere

15. december 2014, 14:05

Thorup fortsætter til 2017

Der var aldrig tvivl, hos hverken U21-landstræner Jess Thorup eller DBU, om ønsket om at forlænge samarbejdet efter EM. Derfor har Jess Thorup og DBU nu papir på hinanden frem til sommeren 2017.

Læs mere

15. december 2014, 14:02

Sisto på U21-landsholdet

Pione Sisto er, trods endnu manglende dansk statsborgerskab, med i den U21-trup som i januar rejser til Tyrkiet på træningstur. Det er muligt, da det er uofficielle kampe, der spilles.

Læs mere

15. december 2014, 09:19

Boom i kunstgræsbaner en stor gevinst

En femdobling af kunstgræsbaner på kort tid har resulteret i øgede fodboldaktiviteter året rundt til gavn for både klubber, kommuner og sundheden.

Læs mere

15. december 2014, 09:17

15. december: Schmeichels top 5 playliste!

Følg med i landsholdets musikjulekalender, hvor vi hver dag bringer en af landsholdsspillernes top 5 playlister. I dag får du Kasper Schmeichels!

Læs mere

14. december 2014, 16:39

14. december: Schönes top 5 playliste!

Følg med i landsholdets musikjulekalender, hvor vi hver dag bringer en af landsholdsspillernes top 5 playlister. I dag får du Lasse Schönes!

Læs mere

14. december 2014, 10:03

Landsholdet: Disse tv-julekalendere ser vi!

Bendtner er ret begejstret for ret så mange af de danske tv-julekalendere. Se hvad han og holdkammeraterne godt kan lide at følge med i frem mod juleaften!

Læs mere

13. december 2014, 15:40

13. december: Kian Hansens top 5 playliste!

Følg med i landsholdets musikjulekalender, hvor vi hver dag bringer en af landsholdsspillernes top 5 playlister. I dag får du Kian Hansens!

Læs mere

12. december 2014, 14:12

Elitespillere har fået nyt samtaleemne

Der er mere fokus på uddannelse, når elitefodboldspillerne har fri fra træningsbanen. Det bekræfter Spillerforeningen og interessen for DBU’s T-trænerkursus, som i disse dage afvikles for 20. gang.

Læs mere

12. december 2014, 11:41

Årets julegave: Hattrick-billet til afgørende kvalkampe

Giv eller ønsk dig en hattrick-billet i julegave, som giver adgang til landsholdets afgørende EM-kvalifikationskampe.

Læs mere

12. december 2014, 11:09

Fodboldspiller måske DKs bedste holdkammerat

13-årige Mattias Madsen fra Nr. Lyndelse/Søby IF er en blandt tre finalister til prisen DIF og Nordea-fondens Fidusbamse, som går til Danmarks bedste holdkammerat.

Læs mere

12. december 2014, 09:49

12. december: Vestergaards top 5 playliste!

Følg med i landsholdets musikjulekalender, hvor vi hver dag bringer en af landsholdsspillernes top 5 playlister. I dag får du Jannik Vestergaards!

Læs mere

11. december 2014, 09:30

DBU skærper fokus på talentudvikling

To nye chefer skal sikre en styrkelse af det sportslige område og sikre den fortsatte udvikling af de kommende Christian Eriksen og Pierre Emile Højbjerg’er.

Læs mere

11. december 2014, 09:03

11. december: Lössls top 5 playliste!

Følg med i landsholdets musikjulekalender, hvor vi hver dag bringer en af landsholdsspillernes top 5 playlister. I dag får du Jonas Lössls!

Læs mere

10. december 2014, 16:05

Tomme tribuner for danske dommere

Kenn Hansen og resten af det danske dommerteam får masser af 'ro' til at styre Europa League-kampen mellem Legia og Trabzonspor, da den bliver spillet for tomme tribuner.

Læs mere

10. december 2014, 09:34

10. december: Eriksens top 5 playliste!

Følg med i landsholdets musikjulekalender, hvor vi hver dag bringer en af landsholdsspillernes top 5 playlister. I dag får du Christian Eriksens!

Læs mere

09. december 2014, 13:50

Er du en god holdkammerat?

13-årig fodboldspiller er blandt Danmarks tre bedste holdkammerater. Test her, om du er en god holdkammerat.

Læs mere

09. december 2014, 13:00

U16- og 18-trupperne klar til Qatar

U16- og U18-landsholdet deltager igen i TRI Turneringen i Qatar. Landstrænerne har netop udtaget deres respektive trupper, der blandt andet giver plads til to profiler fra U17-landsholdet.

Læs mere

09. december 2014, 11:02

Putros ny dommer i NordicBet Ligaen

Sandi Putros bliver ny dommer i NordicBet Ligaen, mens Peter Munch Larsen og Mikkel Redder rykkes op som dommere i 2. division. Anders Nørrestrand stopper som elitedommer.

Læs mere

09. december 2014, 09:18

9. december: Nicolaj Thomsens top 5 playliste!

Følg med i landsholdets musikjulekalender, hvor vi hver dag bringer en af landsholdsspillernes top 5 playlister. I dag får du Nicolaj Thomsens!

Læs mere

08. december 2014, 17:00

Danmark mod USA til marts

- En fantastisk modstander. Det er Morten Olsens vurdering af landsholdets næste udfordring, når Danmark for blot tredje gang møder USA den 25. marts på hjemmebane. Spillestedet er endnu ikke fastlagt

Læs mere

08. december 2014, 09:11

8. december: Lars Jacobsens top 5 playliste!

Følg med i landsholdets musikjulekalender, hvor vi hver dag bringer en af landsholdsspillernes top 5 playlister. I dag får du Lars Jacobsens!

Læs mere

07. december 2014, 10:40

2. advent: Yndlings julemad

Så er vi nået til 2. advent, hvor spillerne afslører deres yndlings julemad. Der er særligt én ting, de alle er ret begejstrede for. Se med i videoen!

Læs mere

07. december 2014, 09:53

7. december: Lasse Vibes top 5 playliste!

Følg med i landsholdets musikjulekalender, hvor vi hver dag bringer en af landsholdsspillernes top 5 playlister. I dag får du Lasse Vibes!

Læs mere

06. december 2014, 22:27

Tabte til Norge igen igen

Det danske futsallandshold tabte den anden kamp ved Nordic Futsal Cup, da Norge vandt 4-

Læs mere

06. december 2014, 09:00

6. december: Duncans top 5 playliste!

Følg med i landsholdets musikjulekalender, hvor vi hver dag bringer en af landsholdsspillernes top 5 playlister. I dag får du Morten ’Duncan’ Rasmussens!

Læs mere

05. december 2014, 12:05

Red liv i klubben

DBU har fået 1.335.000 kroner i støtte fra TrygFonden til afholdelse af livreddende førstehjælpskurser i fodboldklubber på Fyn, Bornholm, Sjælland, Lolland Falster og i København.

Læs mere

05. december 2014, 11:52

Få gang i klubbens fædre

Med konceptet Motionsfodbold for mænd kan du komme nemt og hurtigt i gang med at tilbyde fleksibel fodbold for mænd i alderen 30-50 år. Er du hurtig, er der økonomisk hjælp at hente.

Læs mere

05. december 2014, 09:59

5. december: William Kvists top 5 playliste!

Følg med i landsholdets musikjulekalender, hvor vi hver dag bringer en af landsholdsspillernes top 5 playlister. I dag får du William Kvists!

Læs mere

05. december 2014, 09:45

Mange debutanter i kamp for EM-billet

Det danske futsallandshold spillede 1-1 mod de finske værter ved Nordic Futsal cup.

Læs mere

04. december 2014, 09:09

4. december: Uffe Bechs top 5 playliste!

Følg med i landsholdets musikjulekalender, hvor vi hver dag bringer en af landsholdsspillernes top 5 playlister. I dag får du Uffe Bechs!

Læs mere

03. december 2014, 12:53

U19 og U17: Spændende lodtrækninger

Det blev en svær lodtrækning for U19 til Elite Round, mens det på papiret ser noget nemmere ud for de nye U17- og U19-årgange til deres kvalifikationsrunder.

Læs mere

03. december 2014, 10:18

Indberet klubbens medlemmer

Det er atter blevet tid til, at alle fodboldklubber skal indberette medlemstal til Centralt ForeningsRegister. Medlemstallene for 2014 kan indberettes fra 1. december 2014 til 31. januar 2015.

Læs mere

03. december 2014, 09:38

3. december: Yussufs top 5 playliste!

Følg med i landsholdets musikjulekalender, hvor vi hver dag bringer en af landsholdsspillernes top 5 playlister. I dag får du Yussuf Poulsens!

Læs mere

02. december 2014, 12:56

God dialog til kvindeseminar

DBU og lokalunionerne havde i weekenden samlet både trænere og ledere til Kvindeseminar Øst i Brøndby.

Læs mere

02. december 2014, 10:10

Dansk Fodbold Award først tilbage i 2016

Som en konsekvens af en presset økonomi i DBU vil der ikke blive afholdt Dansk Fodbold Award i 2015. Priserne for sæsonen 2014 uddeles stadig i et andet regi.

Læs mere

02. december 2014, 10:05

2. december: Simon Kjær top 5 playliste!

Følg med i landsholdets musikjulekalender, hvor vi hver dag bringer en af landsholdsspillernes top 5 playlister. I dag får du Simon Kjærs!

Læs mere

01. december 2014, 17:44

Debutanter og comebacks i landsholdstruppen

Landstræner Nils Nielsen har udtaget de 20 spillere, som drager til Tyrkiet på træningslejr fra den 9. til 15. januar. Deriblandt er der tre debutanter og to comebacks.

Læs mere

01. december 2014, 13:41

God grund til at satse på Futsal

Futsal er blevet aktivitetsgodkendt som særskilt idrætsgren under DIF, hvilket giver futsal endnu større potentiale for vækst.

Læs mere

01. december 2014, 09:19

1. december: Boilesens top 5 playliste!

Følg med i landsholdets musikjulekalender, hvor vi hver dag bringer en af landsholdsspillernes top 5 playlister. Vi starter ud med Nicolai Boilesens!

Læs mere